TUESDAY MORNING

image

image

image

Morgonspinning klart! Mer än redo för dagen nu 🙂

Annonser

ETT VINGSLAG FÅR LUFTEN ATT SKAKA

Image

Image

Image

Igår hängde jag in lite nya plagg i garderoben, bar ner sommarkläderna till källaren. Idag känns det som ett bra beslut då hösten verkar vara här på riktigt. Det känns faktiskt inte alls jobbigt att sommaren är över. Den har varit helt fantastisk, men jag är så laddad för den här hösten. Känns fantastiskt att påbörja andra året på lärarutbildningen, att sätta upp nya, högre mål med träningen och att få se våran lilleman växa.

GÅRDAGENS MENY

Efter fastedag igår och ett spinningpass tidigt imorse var jag väl värd en stor frukost och morgonmys i soffan med mina killar. Jag tänkte dela med mig av gårdagens mat, mättande och gott.

Frukost: Gröt på grahamsgryn (står hur man gör på paketet) med kanel och 1 dl mjölk på – 216 kcal

Lunch: Omelett på 3 ägg, 20 g spenat, 2 skivor rökt skinka, 55 g tomat – 257 kcal

Sen tog jag utöver detta mjölk i mitt kaffe under dagen, så då kom jag upp i 500 kcal.

IMG_20130909_202301

ATT VARA HUNGRIG

 

ImageJag tänkte dela med mig av mina tankar om lite utdrag från Michael Mosleys bok. Detta är ju det första man tänker på när man överväger att testa metoden. Hur ska jag kunna stå ut med hungern? Jag håller helt och hållet med här, det är inga problem för mig att klara av det. De första fastedagarna var det ganska jobbigt, men då får man bara försöka sysselsätta sig med något så man kommer på andra tankar. Sen är det ju alltid över väldigt snabbt och helt plötsligt står frukosten på bordet igen. Jag kan också känna att jag utvinner en slags energi från att låta kroppen ta en paus från mat, det är precis som att det blir mer energi över till annat. 

NYSTART

 

Efter en helt underbar ledig vecka är det dags att börja starta upp hösten lite smått igen. Längtar tillbaka till skolan, framför allt till Jannike & Sandra som jag träffat alldeles för lite i sommar. Det kommer att bli en bra höst. Med våran nya lilla familjemedlem som förgyller varje dag, ska bli så roligt att se honom växa och utvecklas. 

Det ska bli spännande att se vad 5:2 metoden ger för resultat kombinerat med träning nu när jag återgår till vardagen jag hade innan sommaren. Mycket träning och få sjukdagar. Idag är fastedag och jag är ledig och fick sova lite längre imorse. Därför valde jag att hoppa över frukosten och äta lunch och middag istället, detta brukar jag ju inte göra. Förmiddagen spenderas därför med en kaffekopp och vatten, mycket vatten. Detta hjälper mig mycket under fastedagarna. Man får bara komma ihåg att även räkna med mjölkens kalorier om man har mjölk i kaffet. Nu ska jag boka in veckans träningspass!

Image